Scanbox

FAQ

Jag vill beställa en ScanBox. Hur gör jag?  

Vi arbetar med utvalda återförsäljare. Kontakta oss på info@scanbox.se eller ring 0454 – 30 83 00 så hjälper vi dig vidare. 

Jag är återförsäljare och vill lägga en order. Hur gör jag?  
Maila din order till order@scanbox.se 

Vad har ni för leveranstider? 

Vi har som standard att kunna skicka iväg en order inom 2-3 veckor. Vissa produkter som finns i lager kan skickas snabbare. Kontakta oss gärna för snabb support.  

Vad har ni för leveransvillkor? 

Vi har ett brett leveranserbjudande för att erbjuda leveranser och tjänster som passar er verksamhet. Kontakta oss för mer information.

Min box fungerar inte. Hur går jag till väga? 

Vi har ett nätverk med serviceoperatörer runt om i världen och expanderar ständigt. Här hittar du våra aktuella servicepartners. Saknas det i just din region, kontakta oss så hjälper vi dig!  

Hur köper jag reservdelar? 

Vi arbetar med utvalda servicepartners runt om i världen som tillhandahåller reservdelar till våra boxar. Hitta din närmsta serviceoperatör här. Vet du inte vad du behöver för reservdel? Kontakta oss så hjälper vi dig i rätt riktning.  

Hur ser er reservdelstillgång ut? 

ScanBox garanterar tillgång till reservdelar under minst 10 år från produktionsdatum*. Frekventa delar finns på lager för omgående leverans medan ovanliga komponenter såsom dörrar, chassin, toppramar etc. tillverkas mot behov. 

*Avvikande tillgänglighet på reservdelar kan förekomma 

 

Vad innebär Scanbox Garanti? 
ScanBox levererar högkvalitativa produkter till kommersiella kök avsedda för att förvara och transportera livsmedel. ScanBox erbjuder 24 månaders garanti ifrån faktureringsdatum*. Vi garanterar produktens funktion, att den är fri från produktions- och designfel och åtar sig att kostnadsfritt åtgärda eventuella fel under denna period. 

Garantins giltighet förutsätter att produkten underhålls och används enligt ScanBox riktlinjer i användarmanualen. Vidare förutsätter den att produkten repareras av auktoriserad personal med originaldelar.  

Garantin omfattar inte ovarsam hantering under transport, normal förslitning eller förbrukningsdelar såsom tätningslister, hjul och sladdar. För att komma i kontakt med närmsta garantiservicepartner scanna QR-koden på produktens typskylt eller fyll i formuläret här.

*Avvikande garantitider kan förekomma 

 

Hur gör jag ett garantianspråk? 
Vid eventuella garantianspråk ska följande formulär användas och skickas in till din lokala leverantör alternativt direkt till oss på ScanBox. Behöver du hjälp med ditt garantiärende?

Skicka till service@scanbox.se eller ring 0454 – 30 83 00

Hittar du inte det du söker?

Kontakta oss så hjälper vi dig att få svar på din fråga!