ScanBox Medarbetarporträtt
Simon Petersson
Technical Sales & Service på ScanBox
Simon har jobbat på ScanBox i nästan ett år och hanterar teknisk försäljning och service. Han arbetar ständigt med förbättringar och ser till att ScanBox kunder får rätt typ av service vid rätt tidpunkt och underlättar arbetet med våra skräddarsydda lösningar – Custom Made.
Hans senaste befattning var inom försäljning- och databasutveckling hos ett kemibearbetningsföretag. Han började sin resa där redan som student i informatik vid Malmö universitet.
Varför fångade ScanBox ditt intresse?
“ScanBox har en entreprenöriell anda där det finns gott om möjligheter att påverka och hjälpa till att utveckla företaget. Samtidigt verkar ScanBox på en global marknad där varje region har sina unika behov och utmaningar – det gillar jag!”
“Dessutom är ScanBox, i min mening, ett företag som vill ligga i framkant när det gäller innovation inom storköksbranschen. Tillsammans letar vi ständigt efter nya sätt att optimera och förbättra produkter och lösningar i enlighet med kundernas behov.”
Vilka projekt prioriterar du sedan du började din position på ScanBox?
“Jag vill fortsätta att etablera och förbättra ett väl fungerande servicenätverk i Sverige och sedan utvidga det internationellt. Jag vill att alla ScanBox kunder ska garanteras bästa möjliga service med minimala driftstopp. Digitalisering inom livsmedelsindustrin är också en spännande komponent där jag tycker att det finns många intressanta möjligheter att utforska vidare – tex. våra uppkopplade boxar IoFood”
Vad är din vision för After Sales och Service på ScanBox?
“Jag vill att samtliga befintliga och framtida kunder ska känna sig trygga med att ScanBox ger en bekymmersfri upplevelse med ett proaktivt tillvägagångssätt och en kompetent serviceorganisation. Jag vill att vår service ska upplevas med samma höga kvalitet som våra produkter!”